Funderingar och ordentlig tankeställare (deppvarning)

Fick ett GB av en kille på lunar, som bad mig lyssna på hans låt o kommentera den.
Verkligen jättefin, men sorglig, låt. Och den fick mig att börja tänka ordentligt.
Vad fan har jag haft för killar innan egentligen? Och hur har jag betett mid mot dom? Hur behandlar jag mina vänner, och hur blir jag behandlad av dom? Vart finns allt det som kallas kärlek till varandra? Finns det över huvudtaget eller är det bara nått ord som nån kom på för länge sen? Hur pririterar vi egetnligen? Är våra vänner o familjer viktigast? Eller är det skolan, obbet, pengar? Alla materiella saker? Eller kanske vilken status man har? Är det mesigt att visa känslor? Är det verkligen så tufft att gå runt med en rykande pinne i käften? Är man uppe och svävar bland molnen när man är så låg man bara kan bli? Är man inte jordnära bara för att man har en annan verklighet än dig? Varför har folk svårt att acceptera att man är olika? Och att man har olika erfarenheter o verkligheter? Att man inte ser saker från samma vinkel jämt? Att man inte prioriterar lika hela tiden? Han man aldrig rätt bara för att man är yngst? Ska alla få hålla på och bestämma över ens liv? Om man säger ifrån blir ni bara arga ju..
Fan vakna och se vad det är ni håller på med! Jag gjorde det nyss och fick mig en ordentlig tankeställare.  Tror det är precis vad vi behöver ibland... Förträng inte alla saker bara för att de är jobbiga just nu. Ta tag i dom på en gång istället för att bara låta högen med problem växa tillls du inte ser andra sidan längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0