Alla dessa måsten...

Vad ska alla dessa krav och all press vara bra för egentligen? Det enda det leder till är i många fall bara att man blir sjukt stressad och allt bara fallerar. Man känner sig stressad, man har ångest, ont i magen, skuldkänslor och prestationsångest. Det är faktiskt inte så konstigt att så många människor blir utbrända och blir sjukskrivna, går på antideprisiva mediciner, begår självmord, tar till alkohol för att döva smärtorna. Och allt det bara för att vi helt enkelt inte klarar av det tryck som ligger på våra axlar idag.
Jag vet flera personer som inte är äldre än jag som både går på antideprisiva och som blivit sjukskrivna. Alltså ungdommar som inte är äldre än 18 år, det borde ju inte vara så! Då är det något som är fel, något som gått för långt, gått över gränsen. Eller?

Presen vi får på oss höjs och höjs dessutom hela tiden, vad sägs om att tona ner det lite, kanske backa ett steg? Det måste ju finnas en anledning till att antalet människor som mås psykiskt dåligt ökar.. just av stress och att de inte känner att de hinner med och klarar av allt som de kanske borde göra. Men hallå, är inte kraven för höga då eller? Vi är bara människor trots allat. Och vi alla har begränsningar. Om samhället ska ha så här pass höga krav på oss tycker jag även att det är dess skulldighet att se till så att det är rimligt att vi uppnår allt som vi måste göra. Vi behöver få hjälp med det. Det går inte bara spotta ur sig uppgifter och sedan tro att allt fixar sig av sig sjäkvt. För det gör det inte....
Kanske dags att öppna ögonen och se vart samhället och hela världen egentligen är på väg...? Vi har redan blundat för dett alldeles för länge...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller helt med dig. Det är alldeles för hög press på människor nu för tiden.

2009-03-17 @ 20:58:24
Postat av: Anonym

Jag håller helt med dig. Det är alldeles för hög press på människor nu för tiden.

2009-03-17 @ 20:58:48
Postat av: Anonym

Jag håller helt med dig. Det är alldeles för hög press på människor nu för tiden.

2009-03-17 @ 20:59:38
Postat av: Anna

Du skriver så himla bra petra.

du borde skriva krönikor i tidningar :D

2009-03-17 @ 21:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0